søndag den 13. februar 2011

Dasedag og thaimassage.

Total dasedag ved poolen og 1 times kropsforkælelse var dagens program for Ove og jeg i dag.

For hver 5 forretning i gaderne i Hua Hin ligger der en massageklinik (IKKE af den frække slags) Pigerne sidder klar og venter på at "forkæle" din krop i min. en time. til nærmest ingen penge.
Bravo Tours havde anbefalet en speciel forretning fordi de var certificeret. Af hensyn til Oves dårlige skulder/ryg og min skulder holdt vi os til den anbefalede klinik for at være sikke på at de ikke ville gøre nogen skade værre. De havde oplyst at oil massage var den blide form så det var den vi ville vælge.

Planen var, at Sarah også gerne ville med, men da hun havde haft sloges det meste af natten med myg, så valgte hun at blive hjemme. Det viste sig at være en god ide´. Sarahs blufærdigheds grænse er væsentlig lavere end min. Det ville have været særdeles grænseoverskridende for hende, hvis hun havde været med.

Vi blev vist ind i et hyggeligt lokale med 2 store massage senge, der duftede dejligt og dæmpet afslapningsmusik spillede i baggrunden. Vi skulle ligge os på maven først kun iført trusser. Herefter blev vores tæer vasket med en varm klud og så gik de elles igang. Først tæerne og lægmusklerne. AV AV tænkte jeg, de var vist mere ømme end jeg lige selv havde regnet med. Uden jeg lagde mærke til det, var hun pludselig kravlet helt op på madrassen. Nu var det ryggens og nakkens tur - her var det heller ikke den blide form, men hold op hvor gjorde det godt - Også for Ove. Så skulle vi vende os om, - så blev nakken og skulder taget fra den vinkel. Vi blev virkelig æltet godt igennem. Tænk at de små mennesker har SÅ mange kræfter i deres finger. Så blev det brystet og mavens tur. - Her var det temmelig grænseoverskridende for mig, men ikke desto mindre godt. jeg viste slet ikke at mine muskler der også trængte til massage. Arme og finger og lår og forsiden af benet fik også en ordenlig tur alt imens hun smidige kravlede rundt om mig oppe på briksen. Fødder var et helt kapitel for sig og det var himmelsk. Til sidst fik hovedet også en ordenlig tur.

Til sidst skulle vi sætte os op og så skulle rygge og skulder liiige strækkes ud. Godt hun viste hvad hun skulle gøre for armene blev drejet i en ubestemt vinkel og hendes albue blev brugt flittigt til at trygge imens der blev strukket. UHA det gjorde godt.! For Oves vedkomne ramte hun lige de rigtige steder så han var "næsten" hel helbredt da han var færdig.

Kroppen har det nu fantastisk og det er bare dejligt. Dog tænkte jeg mange gange undervejs at, hvis oil massage var den blide form, så VILLE jeg IKKE mærke den hårde. For hold k.... , hvor gjorde det ondt mange gange undervejs når hun fik fat i de muskler som i årevis ikke er blevet plejet. Men en ting er sikker, vi skal besøge Sabia spa igen nogle gange inden vi rejser hjem.

Sarah overvejer bare om hun skal prøve en gang fodmassage i stedet :O)

Resten af dagen har vi slappet af ved poolen,( jeg har også læst lidt lektier undervejs) Drengene har spillet bordtennis og badet og vi har spist de lækreste New Zeeland is i ny bagte vafler.

Nu skal vi slappe lidt mere af :O) inden vi skal klædes om og ud i bylivet og finde et lækkert sted at spise i aften.

2 kommentarer:

  1. Fantastisk!!
    DET er godt nok FERIE, må jeg sige. Meget inspirerende.
    I Danmark har vi fået sne. Hos os er det hele hvidt. Bailey kan glæde sig til en lang gåtur alene med mig, så han kan koble lidt af og tænke på andet en søde tævehunde. Han klarer det i øvrigt enestående!! Han er en skøn hund at passe.

    SvarSlet
  2. Helt vildt at tænke på at der er hvidt hjemme,så nyder vi solen endnu mere :) Også mærkeligt at forholde sig til at i er 6 timer bagud i forhold til os. Vi tænker på aftensmad og i skal snart spise frokost... underligt !
    Dejligt at Bailey er nem og at han trivedes i de dejlige dufte som jeres "hus" byder på. Heldigt at han ikke går helt i selvsving. Chivas har det også godt hos Lise og Per - han er blevet ene hund for "fætter" Louis måtte desvære sige farvel til livet i onsdags. Men dejligt for os at vores hunde har det godt hos jer alle. KNUS fra varmen

    SvarSlet